Головна >> Історичні події >> Будівництво у Києві метро

РНК СРСР ухвалила постанову про будівництво у Києві метро (1945)

Будівництво метро у Києві 1940рр.

Будівництво метро у Києві 1940рр.

22 лютого
22 лютого 1945 р. Раднарком СРСР прийняв рішення щодо будівництва у Києві метрополітену.
Ідея будівництва підземного метро в українській столиці виникла ще у 1883 р. Проте цей проект тоді так і не реалізували. Лише після відкриття першого радянського метрополітену у Москві у 1936 р. РНК СРСР ухвалила рішення щодо початку розвідувальних робіт у Києві та розробки технічного плану майбутніх ліній метро. У 1944 р. для цих робіт місту навіть виділили 1 млн. рублів, і вже наступного року в Києві розпочалися роботи з будівництва століття. Вже влітку 1949 р. були закладені перші шахти, а ще через 2 роки з’явився перший повноцінний тунель між станціями «Дніпро» та «Арсенальна». Для будівництва першої черги київського метро знадобилося 11 років, і лише 6 листопада 1960 р. була урочисто відкрита перша дільниця Святошинсько-Броварської лінії довжиною у 5,2 км. До неї увійшли 5 станцій: «Вокзальна», «Університет», «Хрещатик», «Арсенальна» та «Дніпро».
Сьогодні Київський метрополітен має 3 лінії, загальна довжина яких складає 63,7 км. Завдяки 49 діючим станціям «підземки» кияни з легкістю можуть дістатися до всіх 10 районів міста. Разом з метро Москви та Санкт-Петербурга Київський метрополітен входить до трійки унікальних архітектурних ансамблів радянської доби. Окрім того, на сьогодні ст. «Арсенальна», глибина шахти якої складає 105,5 м, вважається найглибшою станцією метро у світі.

Усi історичні події



 Теги: Промисловість Україні


Дивiться також:

В Києві відбулася масштабна бійка між націоналістами і комуністами (2005)
15 жовтня

15 жовтня 2005 року у місті Києві відбулася масштабна сутичка між українськими націоналістами та комуністами. У ході бійки націоналісти були заарештовані підрозділами міліції. За словами очевидців, саме комуністи були ініціаторами сутичок. Бійка 15 жовтня 2005 року − наймасовіша в Україні до сутички 18 жовтня 2008 року і після подій, що сталися у березні 2001 року. О дев`ятій годині...

Cтворено Товариство Лева (1987)
16 жовтня

16 жовтня 1987 року у місті Львові було створено Товариство Лева. Ініціатива заснування цього товариства належала групі національно свідомої молоді, яка працювала добровільно на відновленні пам`яток Личаківського цвинтаря ще з весни того ж року. Метою Товариства Лева був розвиток громадянського суспільства та участь у процесах національного відродження. Свою діяльність Товариство Лева...

Відновив роботу Львівський університет імені І. Франка (1944)
16 жовтня

Львівський національний університет імені Івана Франка є найстарішим та найпрестижнішим в Україні та одним з найстаріших у Східній Європі університетом. Час його заснування припадає на 1661 рік. Коли 30 червня 1941 року на Львів напали гітлерівські війська, роботу університету було припинено. У найперші дні окупації понад 70 найвідоміших вчених університету, а також медичного та політехнічного...

Катастрофа царського потягу під Харковом (1888)
17 жовтня

17 жовтня 1888 року (29 жовтня за старим стилем), о 14 г. 14 хв., під Харковом, біля станції Бірки, на ділянці залізниці Курськ-Харків-Азов (сьогодні − Південній), сталася катастрофа царського потягу. На момент аварії вагони імператорського потягу знаходилися у відмінному стані, упродовж десяти років вони пропрацювали без єдиної аварії. Порушенням можна було назвати лише перевищення...

Споруджено Києво-Михайлівський Золотоверхий собор (1113)
17 жовтня

17 жовтня 1113 року було закінчено спорудження Києво-Михайлівського Золотоверхого собору. Цей монастир будувався протягом 1108-1113 років на базі Михайлівського Золотоверхого собору Святополком Ізяславичем, князем міста Києва, який був онуком Ярослава Мудрого. Деякі з істориків припускають, що цілком можливою причиною, яка могла б спонукати князя побудувати монастир, була зовсім недавня...